Jak a kde podat přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí?

Příslušný finanční úřad se určuje podle umístění nemovité věci, kterou jste nabyli a ze které odvádíte daň. Daňové přiznání je třeba vždy odevzdat na tiskopisu finanční správy včetně příslušných příloh, podle typu nabývací hodnoty.

Formuláře pro rok 2018, včetně dalších užitečných odkazů, najdete zde.

Při té nejednodušší variantě si při prvním vyplňování vyhraďte tak cca 3 – 6 hodin čistého času a počítejte, že včetně příloh se budete pohybovat kolem cca 35 stránek na jedno přiznání.

Můžete také zvolit variantu zadat zpracování daňového přiznání mě a v ušetřeném čase si vyrazit se svým protějškem na večeři nebo do kina. Objednejte zde 🙂

Podání lze učinit osobně na podatelně úřadu, písemně poštou, nebo elektronicky online. Mezi finančními úřady existuje tzv. zastupitelnost, tudíž můžete přiznání doručit osobně i na jiný finanční úřad a tyto úřady jsou si povinni přiznání mezi sebou přeposlat. Počítejte jen s tím, že Vám dorazí dopis z FU pro tzv. nepříslušnost, tj. informace o přeposlání. I v tomto případě je termínem podání datum, kdy bylo přiznání doručeno do podatelny nepříslušného úřadu.

Nechcete se tím vůbec zabývat? Hledáte někoho, kdo přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí vyplní za Vás a předá Vám ho se všemi instrukcemi, co a jak?

Jaroslav Nováček, 16 let praxe, realitní makléř
tel.: 725 521 554, e-mail: jaroslav.novacek@bulldog-reality.cz

Jaroslav Nováček
Jaroslav Nováček žije na Praze 8 se svou přítelkyní Katkou a francouzským buldočkem Huginou, má dvě dcery - Kačku a Natálku. Jeho profese je realitní makléř s více než 16 lety praxe, investor do nemovitostí a leader v síťovém marketingu. Je vášnivým propagátorem svobodného podnikání. Více o něm najdete zde.
Komentáře